| < Kwiecień 2019 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Tagi

Ostatnie komentarze

Reklama

tekst alternatywny

Polub nas na Facebook:

Poleć w Google:

Jesteśmy też tu:

Durszlak.pl
Kopytka
Sałatki
Pstrąg pieczony
Makieta kolejowa
Krewetki na ostro
Racuchy
Kluski leniwe
Muszle nadziewane
Kluski śląskie
Domowa wędlina
Hreczniaki
Faworki
Rafaello
Szybkowar przepisy

O wszystkim co ważne choć pozornie niepoważne...

Wpisy z tagiem: przekąski

piątek, 01 kwietnia 2016

Zdrowe przekąski nie muszą być niesmaczne, suche lub wypełnione różnymi zamiennikami cukru. Batoniki zbożowe z dzisiejszego przepisu smakują rewelacyjnie. Poprawiają przemianę materii i są świetnym źródłem energii.

przepis na batonik zbożowy

*Batoniki zbożowe*

  • płatki owsiane (nie błyskawiczne) - 3 szklanki
  • słonecznik łuskany - 1 szklanka
  • sezam - 1 szklanka
  • pestki dyni - 1 szklanka
  • rodzynki lub żurawina suszona - 1 szklanka
  • masło - 120g
  • miód - 4 łyżki
  • mleko zagęszczone słodzone - 1/3 szklanki

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Nasiona  mieszamy w misce i wykładamy na blachę wyściełaną papierem do pieczenia. Pieczemy  około 15 minut. Masło, miód i mleko rozpuszczamy w ganku  i gotujemy przez 5 minut. Podpieczone nasiona mieszamy z rodzynkami i wrzucamy do gorącego płynu. Dobrze wszystko mieszamy. Wykładamy masę na blachę wyściełaną papierem. Formujemy placek grubości 1-2 cm.

przepis na batonik zbożowy

Tym razem całość trafia do lodówki po wstępnym wystygnięciu. Po czterech godzinach tężenia kroimy uzyskany placek na wygodne batoniki. Wszystko chowamy przed rodziną w niedostępnym miejscu i wydzielamy według określonego planu. Inaczej batoniki znikną w kilka godzin.

17:21, srk76 , Strefa kuchni
Link
środa, 18 grudnia 2013

Jeszcze się dobrze jesień nie skończyła, a zima nie zaczęła a my już tęsknimy za grillowanymi potrawami jedzonymi na świeżym powietrzu. Skrzydełka pieczone to Ojca ulubiona przekąska czy to do ciekawego filmu czy też do zimnego piwka na działce. Dobrze takie skrzydełka jest solidnie zamarynować, a miód będzie do mięsa doskonałym dodatkiem. Grill gdzieś w mrocznych zakątkach piwnicy czeka na lato, a my sobie pieczone skrzydełka zrobimy w domu.

przepis na grillowane skrzydełka

*Pieczone skrzydełka w miodzie*

  • skrzydełka kurczaka - 1 kg
  • miód - 7 łyżeczek
  • olej roślinny lub oliwa - 10 łyżeczek
  • sos sojowy - 10 łyżeczek
  • cytryna
  • sól - 2 łyżeczki

 

Z połowy cytryny wyciskamy sok. Rozpuszczamy w nim miód i dodajemy sos sojowy oraz olej. Doprawiamy marynatę łyżeczką soli. Pakujemy skrzydełka do pojemnika zalewamy marynatą i szczelnie zamykamy. Skrzydełka powinny sobie w miodzie leżakować kilka godzin. Kilka razy obracamy skrzydełka w pojemniku by znów pokryły się marynatą.

przepis na grillowane skrzydełka

Ruszt piekarnika smarujemy olejem lub oliwą. To po to by skrzydełka nie przywarły do niego. Na dole na blasze rozkładamy papier do pieczenia aby skapujący tłuszcz nie doprowadził naszej żony do rozpaczy. Na grillu sprawa jest prosta co spłynie na rozżarzone węgle doda odpowiedniego aromatu grillowanym potrawom. W piekarniku zwęglony tłuszcz może jedynie dać efekt podobny temu jaki daje płonąca papa dachowa. Skrzydełka powinny się piec w temperaturze 220 stopni. Pod koniec można włączyć termoobieg.

przepis na grillowane skrzydełka

Gdy skrzydełka zaczną się przypiekać należy posmarować je jeszcze raz z pomocą pędzelka resztkami marynaty i posolić dodatkową łyżeczką soli. Skórka będzie pięknie glazurowana i chrupiąca. Tak przyrządzone skrzydełka nie potrzebują nawet specjalnych dipów by być gwiazdą wieczoru. Polecam.

piątek, 26 lipca 2013

Smaczna muffinka nie musi być słodka oblana czekoladą lub wypełniona po brzegi pysznym budyniem. Wytrawne muffinki także mają swój kulinarny urok - dodatek dojrzewającego sera jedynie ten urok podkreśli.

przepis na muffinki

*Wytrawne muffiny serowe*

  • mąka pszenna - 450 g
  • jajka - 2 sztuki
  • mleko - 250 ml
  • proszek do pieczenia - 2 i pół łyżeczki
  • olej - 125 ml
  • ser dojrzewający twardy - 100 g
  • sól
  • pieprz
  • bazylia

W misce należy połączyć suche składniki, dodać szczyptę soli, pieprzu i suszonej bazylii. W drugiej misce łączymy skłądniki mokre czyli olej, mleko i jajka. Uzyskany płyn wlewamy do suchych skłądników i dokładnie mieszamy na gładką masę.

Wypełniamy ciastem foremki do muffinek w 3/4 wysokości. Do każdej dodaj kilka pokruszonych kawałeczków dojrzewającego sera. Pieczemy muffinki w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni około 20 minut.

przepis na muffinki

Świeżutkie muffinki pałaszowaliśmy z posiekaną bardzo drobno i wymieszaną ze śmietaną rzodkiewką. Zdania w naszym domu na temat wytrawnych muffinek są podzielone. Mimo tego, że jestem niepoprawnym łasuchem tak podane ciastka bardzo mi smakowały. 

piątek, 11 stycznia 2013

Dieta Anety ma się dobrze, a efekty widać i słychać gdy przychodzi dzień ważenia. Kolejny przepis dietetyczny tym razem na ciekawą przekąskę. Placki z marchewki i selera warte są Waszej uwagi.

Kiedyś coś podobnego przyrządzaliśmy zafascynowani odtłuszczaniem i uzdrawianiem naszej codziennej diety. Były to dietetyczne wersja placków ziemniaczanych - placki z selera i cukinii. Były pyszne z sosem czosnkowym więc warto zajrzeć. Jednak dziś mamy Wam do zaproponowania ciut inny zestaw warzyw z których można przygotować dobrą i lekka przekąskę.

przepis na placki dietetyczne

*Placki marchewkowo-selerowe* - przepis na 9-10 placuszków

  • marchew - 15 dag
  • seler - 30 dag
  • ziemniak - 1 sztuka około 25 dag
  • cebula - 1 sztuka
  • jajko - 1 sztuka
  • ząbek czosnku
  • imbir świeży - około 1 cm
  • sól
  • pieprz

Umyte oraz obrane warzywa ścieramy na najdrobniejszych oczkach tarki. Całość mieszamy dokładnie dodając jajko aż do uzyskania jednolitej masy. Przyprawiamy mieszankę solą, pieprzem, rozgniecionym czosnkiem i startym imbirem.

przepis na dietetyczne placki

Placki smażymy w rozgrzanym do 200 stopni piekarniku na blaszce wyłożonej dobrym papierem do pieczenia. Warto wydać pieniądze  na dobrej jakości papier by uniknąć podczas beztłuszczowego smażenia frustracji gdy nam się placki będą do papieru kleić. Smażymy je  przez około 30 minut.  Placki można pałaszować bez dodatków ale myślę, że sos chrzanowy lub koperkowy na bazie jogurtu naturalnego byłby idealny. Odrobina sosu nie podniosła by znacząco oczekiwanej ilości kalorii.