| < Kwiecień 2019 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Tagi

Ostatnie komentarze

Reklama

tekst alternatywny

Polub nas na Facebook:

Poleć w Google:

Jesteśmy też tu:

Durszlak.pl
Kopytka
Sałatki
Pstrąg pieczony
Makieta kolejowa
Krewetki na ostro
Racuchy
Kluski leniwe
Muszle nadziewane
Kluski śląskie
Domowa wędlina
Hreczniaki
Faworki
Rafaello
Szybkowar przepisy

O wszystkim co ważne choć pozornie niepoważne...

Wpisy z tagiem: seler naciowy

piątek, 30 stycznia 2015

Pierś z kurczaka to podstawa większości diet i w pewnym momencie można ją sobie tak obrzydzić, że to delikatne i niskokaloryczne mięso przestaje nam smakować. Poniżej jeden ze sposobów odsunięcia tego momentu w czasie. Sałatka z kurczakiem na ciepło jest pyszna, a podana na młodych listkach szpinaku stanowić może składnik nie jednej diety. Koniec końców zima ma już chyba z górki i niedługo zaczną się porządki w szafach z wiosennymi sukienkami :) Co prawda na zdjęciu zobaczycie też niekoniecznie dietetyczną zapiekankę ziemniaczaną ale w ten sposób można sałatkę podać innym członkom rodziny, którzy nie muszą się katować wiosennymi dietami.

przepis na dietetyczną sałatkę na ciepło

*Sałatka z kurczakiem na ciepło*

  • pierś kurczaka - 700 g
  • papryka czerwona - 1 sztuka
  • papryka żółta - 1 sztuka
  • cebula - 2 sztuki
  • seler naciowy - 3 łodygi
  • pieczarki - 20 dag
  • szpinak świeży - baby - pęczek
  • bazylia suszona
  • oliwa lub olej roślinny - 3 łyżki
  • słodka papryka suszona - 1 łyżeczka
  • czosnek polski - 3 ząbki
  • imbir suszony - 1 łyżeczka
  • sól - 1 łyżeczka
  • pieprz

Składniki na marynatę mieszamy. Wcieramy w pokrojoną w kostkę pierś kurczaka. Odstawiamy miskę z zamarynowanym kurczakiem do lodówki na 2-3 godziny.

przepis na dietetyczną sałatkę na ciepło

Warzywa (bez szpinaku) kroimy w paski i smażymy al'dente. Odkładamy je do miski, a na patelnię trafia kurczak. Gdy się usmaży na złoto dorzucamy warzywa i dusimy całość około 5 minut. Gotową sałatkę podajemy na rozłożonych liskach szpinaku.

czwartek, 28 lutego 2013

My zachwycaliśmy się indyczą wątróbką smażoną z cebulą i jabłkiem - Mamuśka wymyśliła sobie dietetyczny bigos warzywny, którego podstawą jest seler naciowy. Nie doceniałem tego warzywa wcześniej. Seler naciowy kojarzył mi się z  Krwawą Merry. Taka barowa przegryzka do pomidorowych drinków. Okazuje się, że aromatyczne łodygi selera to świetny dodatek i smakowa baza wszelakich zapiekanek lub tak jak dziś bigosu warzywnego.

przepis na bigos warzywny

Przepis na jedną porcję:

*Bigos warzywny*

  • pierś kurczaka - 150g
  • cukinia - 100g
  • seler naciowy - 2 łodygi
  • pieczarki - 50g
  • cebula - 1szt
  • papryka czerwona - 100g
  • sól
  • pieprz
  • ketchup - 1 łyżka
  • zielona pietruszka - 1 łyżka
  • oliwa

Pierś z kurczaka kroimy w grubsze plastry, przyprawiamy solą i świeżo mielonym pieprzem. Obsmażamy je na teflonowej patelni lub grillujemy bez tłuszczu. Seler naciowy kroimy na kawałki około 1 cm. Cukinię i paprykę w grubszą kostkę. Pieczarki i cebulę siekamy w talarki.

Na odrobinie dobrze rozgrzanej oliwy smażymy warzywa około 10 minut. Dorzucamy plastry piersi kurczaka i łyżkę ketchupu lub domowego sosu pomidorowego. Doprawiamy całość solą, kolorowym pieprzem i natką pietruszki. Dusimy chwilkę.

Bigos warzywny aromatyzowany naciowym selerem to doskonały dodatek do ryżu lub kaszy. Zamiast kurczaka można użyć  ryby. Jutro Aneta wykorzysta przepis dodając do bigosu dorsza. Pamiętać należy o jednym - nie przesadźcie z selerem bo może zdominować wszystkie smaki warzyw, a to już by nie było smaczne.